Indsatsområder

Lem Stationsskole er en skole, hvor vi hver dag arbejder med eleverne trivsel og udvikling. Vi har stor fokus på at se elevernes potentialer og er opmærksomme på deres progression.

Vi har i forbindelse med en kommunal økonomisk indsats på skoleområdet sat midler af til kompetencetimer, hvor vi kommer omkring de elever der har brug for et løft, både der hvor ekstra træning vil være godt og der hvor der er brug for ekstra udfordringer.

Vi har samtidig valgt at anvende muligheden for at afkorte skoledagen mod at sætte personalet på i andre situationer. Timerne har frem til nu været brugt som 2-voksne, men med de nye muligheder vil vi spænde bredere med bl.a. kontaktlærersamtaler, drengehold, bogklub og faglig styrkelse.