Forplejning

Morgenmad

Der tilbydes ikke morgenmad i Smilehullet. Børnene er altid velkommen til at tage en ekstra mad med i deres madpakke, de kan spise i Smilehullet om morgenen. Vi vil gerne være behjælpelig med at huske jeres børn på at spise, hvis vi laver en aftale derom.

Café kl. 15.30

Tirsdag og onsdag torsdag serverer Smilehullet et halvt stykke frugt og en kiks, knækbrød, saltstænger, nødder eller lignende. Fredag får vi ”eftermiddagskaffe” sammen med børnene, når de får fri fra skole. Børnene opfordres til at spise resten af deres egen mad, hvortil vi serverer en nybagt bolle med resten af frugten fra ugen.

Frugt og mad

Børnene må altid sætte sig i køkkenet og spise af deres madpakker/frugt. Tirsdag og torsdag har børnene ikke frugtpause i skolen. Disse dage spørger vi alle børnene, når de kommer i Smilehullet, om de skal have lidt at spise fra deres madpakke/frugt. Vi kan lave aftaler med jer om, hvis I gerne vil have en fast aftale om, at jeres børn skal spise, når de kommer i Smilehullet.

Drikkevarer

Børnene opfordres til at drikke vand, og der serveres vand ved alle måltider i Smilehullet.